Kursus i basal statistik

Der er tale om et kursus i basal statistik, hvor vi vil bruge egne computere og arbejde i Excel. Du skal således kunne stille med egen computer med Microsoft Excel 2007, 2010 eller 2013. Grunden til udelukkelsen af f. eks. Mac og andre end de nævnte programmer, er at vores underviser ikke kan love hjælp til disse systemer. Siden vi kun arbejder få timer af gangen, er der ikke rigtig tid til at sidde og rode rundt med andet end statistikken.

Kurset ligger på eftermiddage følgende dage i 2015:
Fredag d. 4/9 kl. 13.00-15.30
Onsdag d. 9/9 kl. 13.00-15.00
Fredag d. 25/9 kl. 13.00-15.00
Fredag d. 2/10 kl. 13.00-15.00
Onsdag d. 7/10 kl. 13.00-15.00
Fredag d. 16/10 kl. 13.00-15.00

Man skal som udgangspunkt kunne være med alle disse dage, især fordi undervisningen fortløbende bygger videre på undervisningen fra de forrige gange – derfor ville man hurtigt komme bagud, og så ryger tanken med kurset.

Det foregår på Bispebjerg Hospital, Klinisk Biokemisk Afdeling, bygning 6, konferencerummet på 2. sal

Første gang står jeg selv klar og viser vej ind det rigtige sted.

Vores underviser er Henrik Jørgensen, Overlæge, ph.d., Klinisk Biokemisk Afdeling, Bispebjerg Hospital. Jeg har haft et enkelt møde med ham og Troels, og Henrik virker som en god og venlig underviser .

Vi arbejder ud fra et statistikkompendium. Der skal således læses lidt og kigges på nogle hjemmeopgaver fra gang til gang.

Du tilmelder dig ved at sende en e-mail til andreas_henriksen@live.dk med emnet ”statistikkursus”, hvor du oplyser dit fornavn og efternavn.

Når jeg bekræfter e-mailen, skal du indbetale 100 kr. til:

Reg.: 6771 Konto: 0006491126

Pengene går til køb af statistikkompendiet samt kaffe, the og frugt til pauserne.

Tilmeldingsfristen er fredag d. 28 august 2015.

Der er 20 pladser, og vi bruger ’først-til-mølle’-princippet – så meld dig endelig til hurtigst muligt, hvis du vil være med.

Kurset er forbeholdt medlemmer af PUFF, så hvis du ikke er medlem i forvejen skal du melde dig ind i PUFF i forbindelse med tilmelding til kurset. Se nærmer omkring dette her.

Du er først endeligt tilmeldt, når pengene er gået ind på kontoen, så det skal ske umiddelbart efter du har fået en bekræftende e-mail, ellers kan din plads gå til et andet PUFF-medlem.

Husk at skrive dit FORNAVN + EFTERNAVN på indbetalingen.

Mvh. Andreas – PUFF

Dette indlæg blev udgivet i Nyhedsarkiv. Bogmærk permalinket.

Der er lukket for kommentarer.