Nedenstående er henvendt til de PUFF-medlemmer (primært bestyrelsen), som har en PUFF-email. Nedenfor finder du en beskrivelse af, hvordan du får adgang til og bruger din PUFF email. Har du spørgsmål eller er du i tvivl om noget, er du altid meget velkommen til at skrive til webmaster[snabel-a]puffnet.dk.

Sådan logger du ind på din PUFF-email
1) Gå ind på Surftowns hjemmeside http://surftown.dk/
2) Vælg “Webmail” oppe i højre hjørne
3) Under “Webmail” skriver du din email, f.eks. mitansvarsområde[snabel-a]puffnet.dk, og dit kodeord. Hvis du ikke kender eller har fået dit kodeord, kan du få det af webmasteren ved at skrive til webmaster[snabel-a]puffnet.dk.

Sådan sender du PUFF-emails fra din gmail-konto
1) Log ind på din gmail
2) Gå ind i ”Settings” i øverste højre hjørne.
3) Tryk på ”Accounts and Imports” i menuen øverst.
4) Under ”Send mail as” tryk på knappen ”Send mail from another address”.
5) Der kommer nu et pop-up vindue op, som beder dig skrive email adressen. 6) Under “Navn” skriver din funktion, f.eks. “Formand PUFF” eller hvad der nu passer til din email-adresses funktion. Tryk ”Next step” når du har gjort dette.
7) Tryk ”Next step” til at den bare skal sendes fra gmails server.
8 ) Tryk ”Send verification”.
9) Der bliver nu sendt en mail til den adresse, du har angivet, med et password og et link. Når du har modtaget denne, kan du copy-paste passwordet ind og trykke “Next step”
10) Tryk på linket i mailen.
11) Prøv om det virker! Prøv at “compose” en ny mail – så skulle du kunne trykke på ”pull-down” pilen og vælge den anden adresse som afsenderadresse.